FASE 1: PLANIFICACIÓ DATA: segona quinzena setembre i primera quinzena octubre 2011 HORES: 40h |
OBJECTIUS:
DESTINATARIS: alumnes i docents |
ACTIVITATS I CONTINGUTS |
En aquesta fase el que es pretén és l’avaluació psicopedagògica dels alumnes amb dificultats d’aprenentatge, situació d’inadaptació social o desajustament conductual, que poden necessitar la intervenció que es dona des de l’aula especial. Per a això es realitza la valoració d’aquells alumnes que segons els tutors de cada grup consideren que presenten més dificultats a l’hora d’adquirir els aprenentatges. Es realitza de la següents manera:
|
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES |
Per a la realització farem servir una sèrie de qüestionaris segons els nivells dels alumnes. En el meu cas treballaré amb els alumnes de 1er i 2on de primària, als quals passem la següent bateria de tests: 1er: - Lectura: Velocitat (paraules llegides per minut - CANALS) - Comprensió: primera pàgina COLE 1A - Ortografia i Lectura: lectura i dictat de vocals, consonants síl·labes (directes, inverses, mixtes, dobles), paraules i frases - Operacions: sumes i restes - Quantitats: lectura i dictat de quantitats - Lateralitat i orientació (esquerra / dreta) 2n: - Lectura: Velocitat (paraules llegides per minut - CANALS) - Comprensió: COLE 1A - Expressió: redacció d’un tema lliure - Ortografia: dictat text natural i arbitrària d’Alexandre Galí - Operacions: sumes i restes (sense portar i portant) - Problemes: CANALS - Quantitats: lectura i dictat de quantitats |
INDICADORS D’AVALUACIÓ |
· Reunions amb els tutors per determinar quins alumnes presenten dificultats d’aprenentatge i consideren que necessiten formar part del grup d’aula especial. · Reunions amb els docents de l'aula especial per coordinar i avaluar el procés. · Entrevistes de seguiment amb la psicopedagoga per avaluar les tasques que duc a terme. · Control de les activitats que realitzo amb una agenda-llibreta personal, on anoto tota la informació que necessito, per tal de revisar si assoleixo els objectius plantejats i quines activitats i aprenentatges duc a terme en aquest període. |
FASE 2: DESENVOLUPAMENT DATA: segona quinzena octubre / novembre / desembre 2011 HORES: 36h |
OBJECTIUS:
· Realitzar una intervenció contextualitzada, tenint en compte els aspectes relacionats amb els alumnes i els aspectes relacionats amb el context d’ensenyament – aprenentatge. · Coordinar l’organització de materials, d’espais i instal·lacions assignats a l’aula especial i vetllar pel seu manteniment. DESTINATARIS: alumnes i docents |
ACTIVITATS I CONTINGUTS |
Les accions previstes per aquesta fase: - Formular propostes d’actuació, identificant i valorant els mecanismes interactius amb col·laboració dels docents que els posen en acció. - Organitzar el pla de treball grupal amb les activitats que es desenvoluparan al llarg del semestre a l'aula especial. - Organitzar el pla de treball individual amb les activitats que desenvoluparan els alumnes segons les seves necessitats. - Aportar estratègies, criteris, recursos i informacions als docents de l’aula especial. - Crear un clima de treball adequat entre docents i entre alumnes. - Assessorar en l’elecció de materials necessaris per portar a terme. - Seguiment de la evolució dels alumnes i del projecte d’aula. |
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES |
Es realitzaran activitats que treballin aspectes on els alumnes en general presenten més dificultats, tenint en compte les àrees cognoscitives, socioafectives, comunicatives i psicomotrius dels alumnes. La valoració del desenvolupament de les activitats del grup aula es realitzarà mitjançant un registre de cada activitat (informe al final de cada sessió *) i mitjançant observacions durant les hores a l'aula. |
INDICADORS D’AVALUACIÓ |
· Entrevistes de seguiment avaluadores amb la psicopedagoga i amb els altres docents de l'aula especial. · Entrevistes de seguiment amb la psicopedagoga per supervisar el meu treball a l'aula especial. · Realitzar un petit informe al final de cada sessió (*) amb el que s'ha treballat al aula especial aquell dia i que inclogui: - Activitat i descripció de l'activitat - Aspectes treballats - Desenvolupament de la sessió · Control de les activitats que realitzo amb una agenda-llibreta personal, on anoto tota la informació que necessito, per tal de revisar si assoleixo els objectius plantejats i quines activitats i aprenentatges duc a terme en aquest període. |
FASE 3 : VALORACIÓ DATA: gener 2012 HORES: 16h |
OBJECTIUS:
DESTINATARIS: alumnes i docents |
ACTIVITATS I CONTINGUTS |
En aquesta última fase es realitza un informe final sobre el progrés dels alumnes a l'aula especial i els resultats obtinguts, valorant l'assoliment dels objectius per part dels alumnes i dels docents. Per a això es realitzen les següents accions: - Amb els docents extraure la informació obtinguda sobre les activitats i els resultats obtinguts pels alumnes a cada sessió d'aula especial. - Amb la psicopedagoga i els docents valorar el progrés de cada alumne segons els resultats inicials obtinguts a les avaluacions realitzades al començament del trimestre. - Realitzar reunions amb els tutors de cada curs per informar sobre els resultats obtinguts pels alumnes. - Realitzar la memòria trimestral que reculli les activitats i les informacions del treball realitzat a l'aula especial. |
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES |
Per obtenir aquesta informació farem servir els següents instruments: - Reunions amb docents, psicopedagoga i tutors - Observacions - Anàlisi dels informes de cada sessió - Anàlisi dels resultats obtinguts, en relació a les valoracions inicials de cada alumne i el pla de treball individual i grupal de l’aula. |
INDICADORS D’AVALUACIÓ |
· Reunions avaluadores amb la psicopedagoga i amb els altres docents de l'aula especial. · Entrevistes de seguiment amb la psicopedagoga per supervisar el meu treball a l'aula especial. · Control de les activitats que realitzo amb una agenda-llibreta personal, on anoto tota la informació que necessito, per tal de revisar si assoleixo els objectius plantejats i quines activitats i aprenentatges duc a terme en aquest període. |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada